Sunday, April 15, 2012

KEK MARBLE CHEESE





Tatadaaaaa taaadaaa……


Fuhyoooooooo last entry rupanya pada bulan Februari 2012. Sungguh lama la kiranya tak berasap dapurku ini, tiada pun Haruman Dapur ini berbau yang menyelerakan. Apakan daya tuntutan masa dan waktu ditambah pula dengan kepenatan tahap melampau sampai pengsan gitu. Siap pulak dengan masalah kesihatan yang tidak mengijinkan. Namun demikian hari ni dah mula mengintai peluang untuk membuat sesuatu yang dah hampir 2 bulan tidak berirama dapur ini.

Hmmmmmmm sepanjang tempoh koma ni, cara nak ambil gambar pun dah agak tidak berapa nak jadi pandai la plak… banyak gambartak menjadi. Tapi apa apa pun yang penting rasa Kek itu bukan ropanya ya.
Kek ni dah lama buat dulu masa zaman zaman kegemilangan Wanita Melayu.com. kerap sangat buat sampai tembun jadi. Kalau ikutkan dah dekat 5 6 tahun juga tak buat kek ni.

Yang tergerak nak buat kek ni sebab, dok belek gelebek stok dalam peti , kelihatan gagah berdiri si cheeseini, maka lampu ultraman berkelip mintak tambah lemak.. terus la buat kan.. bahan yang lain semua dok ada lengkapkan.. tak sampai ½ jam pun buatnya… ngeh ngeh ngeh tengah rajin semuanya senang dan mudah. Bila dating angin malas.. 15 minit tu pun renyah .. tak gitu??





No comments:

Post a Comment