Tuesday, December 13, 2011

NOVEL NOVEL JASE JAMIN


Tatadaaaaa taaadaaa……


Hmmmmm novelll????? Post tiada kaitan dengan dunia masakan kerana ada hal yang tidak dielakkan untuk mencuba rasa resepi.
Tapi rasa cam tak best plak kan bila stop berbicara, jadi semakin malas plak nanti dan mau terkubur blog ini. Jadi kali ni kongsi hobi yang di tanam dari sekolah rendah hingga la dah jadi buluh betung ni.
Bacaan novel ni ikut peringkat usia. Masa sekolah rendah suka sangat baca buku Enid Blyton, siri penyiasatan dan pengalaman di sekolah asrama. Nancy Drew, Harry Boys, Si Gemuk, Seroja, 5 Penyiasat apa lagi ek… seterusnya buku di sekolah asrama, Tingkatan 1 hingga 5 di asrama Tengku ASyikin, Sri Melur dan banyak lagi yang dah tak dapat nak ingat. Tapi sayang tiada simpanan langsung buku tu semua. tak tau kemana sebab banyak kali pindah.. kotak buku pun tak tau kemana larinya... sayang kan khazanah klasik camtu... kulit buku keras kertas berkualiti.... 


Selajur dengan peningkatan usia genre novel mula berubah bila naik ke sekolah menengah…  genre apa lagi kan.. Jiwang rock kapak la, masa tu ada terbitan JUWITAKU SAYANG tapi skang dah tak wujud… dah sekian lama pelan pelan berubah kepada Creative Enterprise dan lamaaaaaaa baru muncul Alaf 21.
Bila naik lagi setakuk masih lagi genre cinta tapi yang lebih berat dan lebih tebal dan lebih mahal… hahhahah mahal pun dalam RM20.00…


Tapi dengan peningkatan usia yang dah hampir cecah 4 series ni, perubahan makin ketara. Dah mula bosan dengan kisah cinta yang berulang ulang sama dan tiada yang menarik dan tiada pengajaran sangat. Yang paling tak sanggup baca bila HERO atau HEROIN tu terlalu sangat la amat la kacak dan cantik…..  di garap sehingga terlalu sempurna sampai cam tak logic la plak. Dan nama plak tak agak agak sampai susah nak ingat…..


Maka sekarang beralih kepada genre TRILLER…. Wahhhh bestttt woooo…..
Pernah berlaku celaru identity kekekekeek….. rasa dah tak nak beli novel novel tapi nak beli buku motivasi plak…. Ke lautttttttttttt…. Asal jejak je kaki ke kedai buku… novel jugak la dicari sebab berlambak sangat novel yang agak menarik… 


Cuba tengok novel di bawah ni…. Haaaa kenai tak model novel tu….. kenalkan … ahkak glamor skang.. Black Widow cerita menarik sebab lain dari yang lain…… sebelah tu novel yang sedih sangat…… dah lama sampai kusam tapi tetap utuh…. 



No comments:

Post a Comment